پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

فیلم «فروشنده» در میان هفت شانس اصلی اسکار

فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی بنا بر پیش‌بینی منتقد نشریه سینمایی «ایندی وایر» یکی از هفت شانس اصلی کسب اسکار 2017 خواهد بود.

به گزارش آی‌فیلم، امروز (سوم اکتبر، 12 مهرماه) فرصت کشورهای مختلف برای معرفی فیلم‌های مورد نظرشان در شاخه "بهترین فیلم غیرانگلیسی" به پایان می‌رسد و آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار فیلم دیگری را پس از این تاریخ نخواهد پذیرفت.

اغلب کشورهای صاحب سینمای جهان، ساخته‌های سینماگران مولف و باسابقه خود را برای حضور در اسکار 2017 انتخاب کرده‌اند و به واسطه حضور چهره‌هایی چون «پل ورهوفن»، «پدروالمادوار» و فیلم‌های منتخب جشنواره‌های کن، برلین و ونیز رقابت امسال اسکار خارجی بسیار دشوارتر و نزدیک‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.

سال گذشته جایزه اسکار خارجی به «پسر سائول» ساخته «لازلو نمس» رسید، اولین تجربه کارگردانی این کارگردان مجارستانی که بسیار مورد تحسین قرار گرفت، اما به نظر نمی‌رسد در میدان سخت رقابت امسال یک تازه وارد بتواند اسکار خارجی را به خانه ببرد.

«آن تامپسون» منتقد نشریه سینمایی «ایندی وایر» در پیش‌بینی خود درباره شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار نام هفت فیلم «او» (فرانسه)، «از دور دست» (ونزوئلا)، «شوالیه» (یونان)، «جولیتا» (اسپانیا)، «نرودا» (شیلی)، «فروشنده» (ایران) و «تونی اردمن» (آلمان) را به عنوان شانس‌های اصلی کسب جایزه در این شاخه از جوایز اسکار معرفی کرده است.

گفتنی است 83 کشور تاکنون فیلم‌های برگزیده خود را به آکادمی اسکار معرفی کرده‌اند و فهرست اولیه 9 فیلم خارجی در جوایز اسکار 2017 روز 17 ژانویه اعلام می‌شود. پنج نامزد نهایی این رویداد نیز روز 24 ژانویه معرفی خواهد شد.

هشتاد و نهمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 26 فوریه 2017 (یکشنبه 8 اسفندماه) در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

س م / س م

این مطلب را به اشتراک بگذارید